Tiktok först att passera milstolpe

Användare spenderar allt mer tid och pengar på Tiktok

Användare spenderar mer än 10 miljarder dollar på videotjänsten Tiktok.

Videotjänsten Tiktok har blivit den första appen som har fått användare att spendera mer än tio miljarder dollar under ett år. Det rapporterar publikationen Bloomberg baserat på statistik från data.ai. Summan handlar dock inte enbart om rena intäkter till tjänsten utan vad användare sammanlagt spenderade, vilket främst handlar om användare som ger så kallad dricks till kreatörer på tjänsten.

Statistiken visar också att det finns fem länder där Tiktok stod för mer än fem timmars mobilanvändande varje dag. Mest tid på videotjänsten spenderades i Indonesien med 6,05 timmar varje dag, följt av Thailand med 5,64 timmar, Argentina (5,33), Saudiarabien (5,28) och Brasilien (5,02).

Enligt data.ai förväntas intäktsgenereringen för sociala nätverk, bland annat via köp i respektive appar, att öka med 150 procent under 2024.